Možete li nam predstaviti kompanije za koje radite? Čime se tačno bavite, te koje usluge ili proizvode nudite svojim klijentima?
Kompanija OBI je europski retail lanac koji se fokusira na ‘do it yourself’ robu, ali pored toga ima dosta robe za kućne potrebe, različite uređaje i sl. Kompanija je u našoj zemlji prisutna više od 20 godina i kupci su već prilično upoznati s ovim brendom. OBI kao kompanija ima visoke standardne profesionalnosti, kojih se mora uvijek pridržavati.
Druga kompanija za koju radim je LUK, a bavi se grijanjem i hlađenjem. Sarađujemo s mnogim svjetskim partnerima, a jedan od njih je Midea, relativno novi brend u našoj zemlji i pripada grupi Global Fortune 500. Synology sam prvo počeo koristiti u kompaniji LUK. Imao sam priliku probati jedan konkurentski uređaj i nije mi se svidjelo kako funkcioniše iz nekoliko razloga. Sistem je često zahtijevao restartanje, zatim interfejs je bio prilično neintuitivan, aplikacije nisu bili dobre, jednostavno mi se nije svidjelo kako to sve skupa radi, pa sam se odlučio za Synology.
Koji je bio ključni razlog zbog kojeg ste odlučili implementirati Synology brend u okviru svojih projekata?
Tokom svog poslovanja, vrlo brzo sam imao priliku upoznati se sa Synology brendom i odmah u početku sam primijetio da je interfejs dosta jasniji i intuitivniji. Tokom 2010. godine smo kupili RackStation model RS810 s proširenjem Rx410, koji je 12 godina savršeno funkcionisao. Nakon toga, kupio sam Synology uređaje i za kompaniju OBI, koji su još uvijek u funkciji i zadovoljan sam kako rade. U suštini nije bilo nikakvih problema do sada i zbog toga smo se odlučili za Synology.
Na temelju vašeg dosadašnjeg iskustva u radu sa Synology proizvodima, koje biste karakteristike ili prednosti ovog brenda posebno istakli? Šta ga to izdvaja od konkurencije?
Jednostavnost i dosljednost interfejsa, pouzdanost opreme, laka nadogradnja hardvera i ono što je meni najbitnije su te popratne aplikacije kao što je Active Backup for Business, za koju sa sigurnošću mogu reći da je jedinstvena u tom polju.
Jednom prilikom smo imali problem da nam je sve zaključano, ali nas je ova aplikacija spasila i svi podaci su bili vraćeni za manje od tri sata. Licence su besplatne za Active Backup for Business i iskreno se nadam da se to neće promijeniti, s obzirom na to je trend da se sve usluge dodatno naplaćuju, na mjesečnoj ili čak sedmičnoj bazi. Također, dobro je što nisu ograničili broj klijenata, a ograničavajući faktor su jedino kapacitet uređaja i s kojim se radi backup. Dio oko zamijene s većim diskovima ili dodavanje diskova kroz interfejs je izuzetno jednostavan i nema nikakvih problema. Nisam upoznat s cijenama konkurencije s obzirom na to da sam zadovoljan sa Synology brendom, onda i ne pratim konkurenciju. Nemam razloga da mijenjam, jer Synology nudi širok spektar uređaja s različitim karakteristikama i cijenama, tako da se nađe za svakoga po nešto, a od najslabijeg do najjačeg uređaja – kvalitet je besprijekoran.
Kako vaše kompanije u kojima radite, OBI i LUK, integriraju Synology proizvode u složenije IT sisteme?
Synology ima mogućnost da radi u nekoj vrsti klastera, a to su dva uređaja koja su identična i identično konfigurisana i u slučaju da jedan prestane s radom, drugi će preuzeti funkciju. Prekid koji će korisnici osjetit će biti jako kratak, skoro pa neprimjetan, što smatram izuzetno važnim. Kada se povežu dva uređaja onda možemo biti sigurni da se neće desiti ništa loše.
Volio bih napomenuti da Synology ima sistem kojim se mogu replicirati podaci na udaljene lokacije što opet doprinosi većoj sigurnosti. S obzirom na to da ja radim za OBI i LUK, to su fizički odvojene lokacije, pa onda tako repliciram podatke i ako se desi nešto na jednom mjestu, onda su podaci sigurni na drugoj lokaciji. Imao sam priliku da se desio problem i korisnici su u roku od nekoliko minuta bili prebačeni na drugu lokaciju te nastavili regularno s radom.
Implementirali ste brojne projekte sa Synology rješenjima, koje modele biste preporučili malim i srednjim kompanijama?
Kao što sam već napomenuo, Synology ima izuzetno širok spektar modela, tako da svako može naći nešto za sebe. Uglavnom, uređaje koje sam ja najčešće koristio su oni s dva i četiri diska, a za centralne lokacije i veće, s 10 do 16 diskova. Gdje procijenim da bi kompanija mogla rasti, odlučujem se za uređaj s četiri diska i uvijek se trudim da budem optimalan te da ne kupujem više od onoga što je potrebno. Želio bih ovom prilikom istaći kako je izuzetno važno da se kapacitet na dosta model vrlo jednostavno može proširiti s pomoću Expansion unita koji dolaze u Rack i Stand alone verzijama, u zavisnosti od potrebe klijenta.
Koje promjene ili poboljšanja smatrate potrebnima kako bi Synology rješenja zadovoljila još bolje potrebe krajnjih korisnika?
Ono što sam primijetio u zadnje vrijeme su ograničenja na compatibility listi od kada su počeli prodavati svoje diskove, a lista često ne uključuje druge proizvođače. Mislim da bi ovakva vrsta ograničavanja utjecala na male kompanije koje su često finansijski slabije i nemaju novca za ulaganje.
Također, primijetio sam da na jednom od zadnjih updatea, koji je imao za cilj rješavanja nekih sigurnosnih propusta, izuzeta mogućnost procesiranja videa na samom NAS-u. Lično mi ovo ne smeta, ali primijetio sam kroz razgovore s nekim korisnicima da im je ta opcija potrebna, s obzirom na to da u kućnim uvjetima koriste Synology kao video pohranu. Onda korisnici moraju raditi transcoding na neki drugi format i drugu rezoluciju na drugom uređaju da bi mogli gledati video na tabletu, mobitelu ili nekom drugom uređaju. Mislim da velike firme definitivno neće imati problem s ovom izmjenom, jer imaju svoju podršku koja će to riješiti, međutim, kućnim korisnicima je ta opcija potrebna.
A šta kažu korisnici, koje to ključne povratne informacije najčešće ističu?
Korisnicima je najbitnije da su njihovi podaci na sigurnom, ali i da aplikacije koje su na serverima funkcionišu. Ono što je jako korisna stvar su Snapshoti s pomoću kojeg se korisnicima mogu učiniti dostupni njihovi podaci iz shapshota u prošlosti, prethodnih dana, svakog sata ili mjeseca. Ono što je potrebno napomenuti je to da sam korisnik često može doći, bez IT podrške, do svojih podataka koji su na neki način izgubljeni ili oštećeni. To je stvarno zgodna mogućnost.
Synology je dodao i mogućnost Immutable snapshot što podrazumijeva da niko, pa čak ni administrator, ne možeš obrisati podatke koji su zaštićeni na ovaj način. Ovo je stvarno dobra zaštita, jer svjesni smo toga koliko je važna cyber sigurnost i zaštita podataka.
Xenon forte je distributer i ovlašteni servis za Synology, a aktuelni katalog Synology proizvoda pogledajte putem ovog linka.